felici portal

Temat: Pro
funny żebyś się nie zdziwił bo mógłby taki ktoś przeżyć http://gry.isko.net.pl/galery/style_...R#>/tongue.gif oczywiście jakby koparka spadła na gąsienice a nie na dach http://gry.isko.net.pl/galery/style_...#>/biggrin.gif
Źródło: gry.isko.net.pl/forum/showthread.php?t=1750



Temat: Może czas na Zastępce BWP-1 (BMP-1)
Mam do Pana, panie Rewizor kolejne pytanie: jakie to konsekwencje o których tak wszyscy fachmani doskonale wiedzą. Bo fatalne, to dla laików to za mało.
Zresztą sam je wy mienie bo tak się składa że akurat sam pracuje przy ciężkim sprzęcie, i nie są to wozy bojowe ale maszyny budowlane wszystkich typów (obecnie najcięższa to koparka służąca do rozbiórki budynków o masie 85t).
Jak napisałem we wcześniejszym poście silniki zacierają się z 3 powodów: brak smarowania, brak chłodzenia albo jedno i drugie na raz. W przypadku zimnego silnika drugi czynnik nie wchodzi w gre tylko smarowanie (aczkolwiek olej silnikowy także pełni funkcje chłodziwa). Im zimniej tym gęstrzy olej, przez co wolniej dociera do mechanizmów które mają być smarowane. I jak to ładnie w telewizji jedna reklama (oleju) pokazywała, w czasie uruchamiania, smarowanie zaczyna się po czasie kilku do kilkunastu milisekund, co jest bardzo niedobre dla silników, bo powoduje zużywanie.
Tylko ja nie słyszałem żeby ktoś uruchomił silnik (na przykład w swoim samochodzie) i po po przejechaniu 500 km mu się silnik z tego powodu zatarł.

A co do samego silnika UTD-20 (silnik BWP-1), jest to silnik z suchą misą olejową. Oznacza to tyle że olej silnikowy jest przechowywany w zbiorniku a nie w misy przytwierdzonej do samego silnika. Zapewnia to ciągłość smarowania gdy na przykład zmieniamy często położenie samego silnika. I teraz najciekawsze odnośnie tematu: aby uruchomić silnik najpierw musimy zbudować ciśnienie oleju (5 atm) do smarowania za pomocą pompy elektrycznej która to znajduje się w tym zbiorniku. Wtedy można wystartować silnik i po uruchomieniu pompę elektryczną zastępuje mechaniczna którą napędza silnik. Jeżeli nawet tego nie zrobimy to pompa elektryczna uruchamia się razem z rozrusznikiem. Czyli ciśnienie oleju mamy jeszcze przed rozpoczęciem rozruchu co zapobiega efektowi opisanemu powyżej. Ciekawe jest to że silnik ten zamiast łożysk ciernych w układzie tłokowo-korbowym posiada łożyska toczne (kulkowe !? ). To oznacza że może pracować dłużej bez smarowania niż zwykły silnik z łożyskami ślizgowymi który to zaciera się niemal natychmiast.

Więc jak Pan neguje czyjeś twierdzenie to proszę podawać, na przyszłość własne argumenty.

Jako mechanik dodam jeszcze że gdy uruchamiamy silnik w zimę to nie powinniśmy od razu rozkręcać go do maksymalnych obrotów ponieważ gęsty olej powoduje wzrost ciśnienia smarowania. Może to spowodować (miałem taki przypadek) pęknięcie albo wydmuchanie uszczelki z pod filtra oleju, jego wyciek, brak smarowania a na końcu zatarty silnik (urwany korbowód i ogromne koszty). W UTD-20 niema takiej możliwości bo jest tam inny rodzaj filtra.

Jeżeli chodzi o modernizację to jest już za późno.
Co do samych gumowych wkładek to mają być po to aby wóz mógł pojechać w defiladzie nie niszcząc asfaltu, a nie dlatego że mniej się zużywają. W terenie zużywają cię tak samo i co gorsza gorzej się prowadzi taki wóz.
Sama modernizacja mimo że jej nie będzie powinna obejmować (najpotrzebniejsze):
-wymianę gąsienic i kół napędzających na takie jak w BWP-2 (te się mniej zużywają),
-wymianę starego podgrzewacza na WEB..., znaczy na nowoczesny,
-wymianę uzbrojenia (wieży ,jak kto woli),
-wymiana systemu łączności, szczególnie wewnętrznej
I wszystko w temacie, co do 2A28 Grom to zapewniam że PG15 nie spadają 2 m za lufą i że jeszcze się z niej strzela (z trafianiem bywa różnie). Do puki będą pociski to będzie się z niej strzelać. Z PPK się już w rzeczywistości nie strzela tylko na trenażerach.
Źródło: nfow.mil.pl/viewtopic.php?t=32681